Memphis - Reisverslag uit Somerville, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Memphis - Reisverslag uit Somerville, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Memphis

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

10 September 2017 | Verenigde Staten, Somerville

Vanochtend hebben wij gelijk na het ontbijt een Uber besteld richting de Sun Studio. De Sun Studio is een beroemde studio op Union Avenue in Memphis, Tennessee. In deze studio zijn veel beroemde artiesten in de jaren vijftig begonnen. De bekendste is natuurlijk Elvis Presley. We hadden een geweldige gids die ons de hele studio liet zien en ons vertelde over het begin van Johnny Cash, Roy Orbison, Elvis en nog vele andere. In de opname studio, op de plek waar Elvis heeft gestaan mochten we de microfoon gebruiken waar al deze grootheden hun muziek hadden opgenomen (en in hadden gespuugd volgens onze gids).
Wederom was zij heel erg blij met de klompjes. "Oh, wooden shoes, thank you very much" en we kregen een big hug!!

Daarna zijn wij naar Beale Street gelopen, een leuke straat met veel live muziek bij café's en bars. Hier kwamen wij tot onze verrassing dezelfde Nederlanders tegen die wij ook in New Orleans hadden gesproken.

Vervolgens zijn wij naar de Mississippi gelopen om met een radarboot de rivier op te gaan, dit viel wat tegen. Er werd wel van alles verteld maar verstaan deed je het niet echt. Er wordt hier natuurlijk met een zwaar zuidelijke tongval gesproken en dat pak je niet altijd op.

We zijn door de Ubertaxie ook weer netjes bij het hotel afgeleverd en hebben net een McDonald's achter de kiezen omdat het Mexicaans restaurant aan de overkant van het hotel gesloten is op zondag. Morgen gaat we weer op route.

Op naar Nashville....

• 11 September 2017 - 10:39

K .de Boer:

Hoi Allemaal.
    Leuke verslageb. Ik wist niet dat onze schoondochter zo n goede verslaggeefster was. Lieve Cis we hopen de komende weken nog veel van je verhalen te kunnen lezen.

Groetjes allemaal en fijne vakantie verder.

Wil en Klaas

• 13 September 2017 - 14:21

Marja:

mooie boot is het wel .jammer dat tegen viel .........je hebt toch wel ook in die microfoon gespogen he cis? kunnen ze later tegen andere toeristen vertellen.....dutch cis are (spow).? in it