Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Washington

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

26 September 2017 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend zijn we vroeger opgestaan, we wilde deze dag zo veel mogelijk van Washington zien. Het idee was om een ticket voor de hop-on hop-off bus te nemen, hiermee zie je de belangrijkste bezienswaardigheden en je kan in en uitstappen waar je wilt.
Eerst met de metro naar het Capitool, hier zetelt het Congres en begint de tour met de bus.
Na enkele ritten zijn we bij het witte huis uitgestapt, "The white house" zie je van veraf liggen, meer is er niet, we zijn toen maar ergens anders koffie gaan drinken.
We hadden ook wat trek gekregen dus op naar de hamburgerketen Five Guys. Omdat er bij de tickets van de bus entree kaartjes zaten voor Madame Toussaint zijn we daar naar toe gelopen, je mocht gewoon naast de beelden gaan zitten of staan (soms hing er kleding om aan te trekken) we hadden hier erg veel lol.
Vervolgens weer met de hop-on hop-of door naar het Smithsonian
National Air and Space Museum, maar oh moeder wat was het heet boven in de bus, het zonnetje scheen weer behoorlijk.
Het museum was heel interessant maar sommige secties waren afgesloten.
Moe maar wederom een leuke dag gehad zijn we met de metro weer naar het appartement vertrokken.
Om 19:00 uur zijn we naar het sport café gelopen om wat te drinken en te eten.

De vakantie zit er op, we zijn moe en willen wel op huis aan.
Morgen pakken we de koffers in en hoeven pas om 12:00 uit te checken en rond 14:00 uur komt ons vervoer om ons naar Washington Dulles International Airport te brengen.

We are going home....