Seaworld - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Seaworld - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Seaworld

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

07 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

In Seaworld hebben we het wederom erg leuk gehad, het zwemparadijs wat ook vermeld stond op de site bevond zich op een ander park, dat was jammer omdat de kinderen zich hier op hadden verheugd, maar de handdoeken kwamen later wel van pas. Het had geen zin om ook voor dat park kaarten te kopen, in Seaworld was genoeg te zien en te doen. Hier viel de drukte erg mee, alles is groots opgezet dus als je naar een show ging waren er voldoende zitplekken. Je had ook gebouwen met pinguïns, haaien zeeleeuwen, otters etc. en de nodige attracties, achtbanen en winkeltjes.

We hebben een prachtige dolfijnenshow gezien maar het klapstuk was toch wel de show met Samu de killerwaill. Er deden 5 orka’s mee en de show begon pas om 8 uur ’s avonds. Erik en Rick zaten vooraan, op de beruchte “whet zone” maar hebben (jammer genoeg) geen spatje op hun kleren gekregen. Voordat we naar de show gingen waren we wederom in een wildwaterbaan geweest (Splahboot) en daar kreeg ik wel de volle laag, zat ik met natte kleren bij de show met mijn handdoek, maar genoten hebben we wel.

Ondertussen zijn we 2 campings verder en zijn we beland bij Lake Havasu. Hoewel we eergister op een camping stonden die erg druk was, het bleek een behoorlijke kinderrijke camping te zijn met erg veel honden (waarvan er altijd wel eentje blafte) kwamen we gisteren op een camping aan waar buiten ons maar één andere RV bezet was. De camping stond wel helemaal vol maar er waren geen mensen, erg vreemd. Het zwembad bevond zich achter onze RV, daar hebben we heerlijk de middag in doorgebracht, het is ondertussen behoorlijk heet geworden, Erik zijn mobiel gaf 42 graden Celsius aan, its very very hot and rissing. Vanaf daar reden we door het Josuapark naar Lake Havasu.
En wat hebben we genoten onder het rijden! Het ene landschap ging over in het ander. Verschillende begroeiingen, rotsformaties hoog en laag, diverse kleuren van rood naar zwart, kortom prachtig. Als dit park al zo mooi is wat zullen we dan nog meer zien?! Vandaag vertrekken we naar de Grand Canyon en daar blijven we weer twee dagen op een camping staan.

Even over de RV. Het is best wel even wennen om een paar weken te moeten leven in een camper, zelfs zo een grote als de onze. Eerst berg je alles zo goed mogelijk op, kleding bij kleding, toiletartikelen opgeruimd in het toiletkastje, maar daar wijken we al na een paar dagen vanaf. Als je verder gaat rijden met de RV moet alles opgeborgen worden, je propt wat je voor handen hebt in iedere ruimte die je tegenkomt, kortom het is een bende (maar wel een gezellige bende). Het aansluiten van het water, elektriciteit e.d. is zo gebeurd, het zonnescherm is na een aantal keren oefenen ook uit en de bedden laten we lekker liggen zoals ze liggen. Koken gaat goed op onze driepits gastoestel, we hebben al twee keer spaghetti gegeten met de beroemde Paul Newman’s spaghetti saus uit een potje en een beetje van ons zelf. De Weber BBQ is ook goed zwart van binnen ($ 29 voor een Smokie Joe).

Alleen internet is een probleem op de campings, erg traag of helemaal geen bereik. De laatste keer dat we internet hadden was bij de Mac Donalds en daar heb ik even FB en berichten opgehaald.
Kortom mocht je weer een nieuw verslag ontvangen dan hebben we weer verbinding met internet, staan er foto’s bij dan hebben we een goede internetverbinding, ontvang je niets dan hebben we pech. Het kan ook zo zijn dat ik geen verslag plaats omdat we het gewoonweg erg druk, gezellig en/of on the road zijn.

Op het moment dat ik dit verslag opsla zit ik met de laptop op schoot bij een kantoortje in het volle licht. Als internet beter is ga ik proberen foto's er bij te voegen.

Grand Canyon hebben we gehad en het was on-ge-lo-fe-lijk mooi, daarover meer in mijn volgende verslag.

Have a nice day

• 07 Augustus 2013 - 20:28

K. De Boer:

Hallo reizigers.
    Leuk weer wat van jullie vernomen te hebben.Wij hadden al het vermoeden dat de verbingen slecht waren.Wel zijn jullie nu in de hitte beland maar vdaar is de arco voor.Gebruik al je zintuigen om van de mooie natuur te genieten.Jammer dat ik geen foto van Tsenpo kan oversturen want die is ald een PLAAAAATJE.Wensen jullie de komende dagen een fijne reis en tot we horen nog wel een keertje wat.

groetjes aan iedereen Wil en Klaas

• 07 Augustus 2013 - 20:34

K De Boer:

Hallo Reizigers.
    Leuk weer iets van jullie vernomen te hebben.Wij hadden al het vermoeden dat de verbindugen slecht waren .Wel zijn jullie nu in de hitte beland maar daar is de airco in de camper goed voor.Grbtuik al je zintuigen om van de mooie natuur te genieten.
    Jammer dat ik geen foto van Tsenpo kan oversturen want die is als een PLAAAAATJE.
    Wij wensen jullie voor de komende dagen een fijne reis en we horen oif we lezen nog wel een keertje wat.

Groetjes aan iedereen Wil en Klaas.

• 07 Augustus 2013 - 21:43

Lesley:

blijft heel mooi ,het lezen van je verhalen .volgens mij hebben jullie het heel erg naar jullie zin. ik geniet lekker met jullie mee xxx