Oak Alley Plantation en Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Oak Alley Plantation en Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Oak Alley Plantation en Natchez

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

06 September 2017 | Verenigde Staten, Natchez

Na een heerlijk ontbijt aan de overkant zijn we uitgecheckt en hebben de auto opgehaald, we rijden in een Dodge grand caravan SXT.

Onderweg zijn we gestopt bij Oak Alley Plantation, een prachtig historisch huis. Daar hebben we een rondleiding gehad door een gids gekleed als de bewoonster uit die tijd (ze had alleen een moderne bril op). Wat een pracht en praal en ver achter het huis enkele slavenhutjes. Daar woonden en werkten de slaven voor de eigenaars.

We verblijven nu voor 2 nachten in Twin Oaks in Natchez, jammer genoeg niet in het grote huis (mansion) maar daar achter staat een laag gebouw met een grote veranda met schommelstoelen, dit zijn geen slavenhutjes gezien de bedden waar we in slapen.

's Avonds lekker ergens gegeten en toen we klaar waren begon het hard te regen, heerlijk opgefrist hebben we nog even op de "porch" wat gedronken. We vermaken ons goed!

Morgen een rustdag.....

• 06 September 2017 - 19:03

Willy:

Leuk weer om te lezen! Rust lekker uit morgen en de groetjes aan de rest van het gezelschap!

• 06 September 2017 - 20:50

Marian:

Hallo, wij waren in 2011 op Oak Alley Plantation, prachtig huis! In Vicksburg hebben wij gegeten bij
    ´Monsour's at the Biscuit Company, was toen erg goed, maar als ik nu op FB kijk weet ik niet of je daar heen moet gaan. Rust maar lekker uit!! Groeten van ons.

• 07 September 2017 - 00:26

Marja:

wat een mooie reis...leuk om beetje.te volgen