Cherokee Indian Village - Reisverslag uit Cherokee Village, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Cherokee Indian Village - Reisverslag uit Cherokee Village, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Cherokee Indian Village

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

18 September 2017 | Verenigde Staten, Cherokee Village

Gisteren hebben we een rustdag gehouden, met de stoeltjes aan het beekje in de zon konden wij ons prima vermaken. 's Middags een drankje en chipjes op de veranda en 's avonds homemade hamburgers, helemaal goed.

Vandaag zijn we, na een lekker ontbijtje, richting het Cherokee Indian Village gereden. Daar kon je, met uitleg van een gids, een rondleiding krijgen door het dorp en zien hoe deze (7 stammen) vroeger met elkaar leefden. We kregen een goed idee van hun leefomgeving, en na uitleg door een indiaanse in het "gemeentehuis" kreeg zij van ons klompjes, zij was heel verrast hiermee.
Daarna zijn wij naar het Museum of the Cherokee Indian gereden en hier het historische verleden van de indianen gezien, gelezen en gehoord.
Bij de kassa stond Jerry Wolfe, een indiaan in hart en nieren en geëerd met de naam Beloved Man of the Eastern Band of Cherokee Indian. Toen hij hoorde dat wij uit Europa kwamen vertelde hij dat hij had gevochten in de IIe wereldoorlog in Frankrijk, hij signeerde onze programmafolders en van ons kreeg hij een paar klompjes, ben vergeten daar een foto van te maken.

Vervolgens nog even naar de Walmart gereden en voor enkele dagen eten en drinken gehaald, we hebben lekker gegeten en zitten nu met een drankje op de bank, het is buiten wat fris geworden na wederom een heerlijke zonnige dag.

Till tomorrow....

• 19 September 2017 - 17:26