Chattanooga - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Chattanooga - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Chattanooga

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

15 September 2017 | Verenigde Staten, Chattanooga

We hadden voor vandaag 3 dingen op het programma staan. Na het zeer karig ontbijt vertrokken wij om eerst een excursie
te doen bij Ruby Falls, dit is een ondergrondse grot met een natuurlijke waterval. Eerst ging je met een lift diep de grond in, vervolgens was het een half uurtje lopen in de grot naar de waterval. De tocht was heel leuk, je werd door de gids op rotsen gewezen die op dieren en andere voorwerpen leek, als je goed keek zag je er wat in. De waterval was een heel spektakel, met veel kleuren en aanzwepend muziek storte het water naar beneden.... leuk. Vervolgens ging de tocht weer terug en bij het uitstappen uit de lift kwam je in de giftshop terecht, daar lag onze foto al klaar die we toch maar hebben gekocht.... de laatste!

Daarna zijn we naar Incline Railway gereden, dit was een treintje dat behoorlijk steil de berg op en af reed, niet erg spectaculair maar we hebben beneden lekker gegeten.

Als laatste was Rock City aan de beurt, daar moest zich een gevaarlijke hangbrug bevinden met aan de andere kant een uitzicht over Chattanooga en bij helder weer waren 7 staten te zien. Om bij de hangbrug te komen liep je door Rock City, dit was een kruising tussen het Enkhuizer sprookjesbos en de vroege jaren van de Efteling, we werden er een beetje melig van dus we haden een hoop lol, Kabouter Prikkeprak was ook aanwezig :)
De hangbrug bleek ook niet echt eng te zijn, voor je het wist stond je aan de overkant.
Na Little Red Riding Hood, Snow White, The 7 dwarves, The Angrey wolf etc. gedag gezegd te hebben gingen we weer richting het hotel.

We hebben net heerlijk gegeten en zitten nog even op de hotelkamer bij te komen, het is nu 23:30, onze horloge's hebben wij een uur teruggezet, het verschil met Nederland is nu 6 uur.

Morgen richting De Great Smoky Mountains!

• 19 September 2017 - 17:33

Marja :

ziet er wel heel eng uit die brug ....ha ha