Chinatown en Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Chinatown en Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Chinatown en Golden Gate Bridge

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Chinatown viel erg tegen. In alle winkeltjes zag je prullaria, af en toe een muzikant op een hoek en hier ook zwervers maar niet zo veel als in het centrum.
We waren hier heel snel uitgekeken. Wel lukte het ons om in een cablecar te stappen maar we konden niet buiten zitten (de kinderen wel) en als je buiten zat stonden de mensen voor je.
Het gaat hier zo stijl omhoog dat is niet te lopen.
We hebben de lunch genuttigd in een chinees restaurant, dat was erg lekker.

In het centrum hebben we wat boodschappen gehaald en terug naar het hotel.

’s Avond wilde we bij een pizzeria eten maar die konden we niet vinden dus in ons kloffies naar een chique restaurant. Er stond Grill Bar boven maar we werden in stijl naar onze tafel begeleid.
We hadden een “personel waiter for the evening” die ons de specialiteit van de avond kon aanraden.
De drankjes en het eten werden natuurlijk door de andere obers gebracht.

De volgende dag zijn we naar de Golden Gate Bridge gegaan

We wilden met een cablecar gaan maar deze stond vast omdat er één buiten de rails raakte.
We hebben een uur gewacht en toen maar besloten om fietsen te gaan huren.
Daar stonden we met onze oren te klapperen, 8 dollar per fiets/per uur daarbij kwam nog de verzekering en dergelijke bij en dat voor 8 personen voor een hele middag, hebben we daar maar van af gezien.
Achteraf was het maar goed ook dat we geen fietsen hadden gehuurd, het was een gekkenhuis op de brug. Eén baan voor fietsers en voetgangers, er was geen doorkomen aan.
De brug was redelijk te zien, hij lag half in de bewolking maar het uitzicht vanaf de brug was spectaculair.

Daarna zijn we weer richting Pier 39 gegaan om te lunchen in het Hard Rock Café.
De beroemde burgers waren heerlijk en groot. Even nog door de winkeltjes gestruind en toen weer richting hotel om de spullen in te pakken, morgen de RV ophalen en hopelijk wat warmer weer opzoeken.

We hebben het behoorlijk koud gehad in San Francisco.
Een beroemde uitspraak van Mark Twain; “"The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco". Dus we willen niets horen over hete dagen in Holland

Ik hoop de volgende keer wat eerder te schrijven maar dat lukt niet altijd en internet is vaak slecht.
Morgen de RV ophalen en ik zal weer een verslag maken als we in Los Angeles zijn.

We are on the road……………

• 27 Juli 2013 - 18:20

Monique Binken:

Wat leuk om de verslagen te lezen, ik beleef het met jullie mee. Goede reis naar Los Angeles en kijk alvast weer uit naar het volgende verslag. Groetjes vanuit Wormer

• 27 Juli 2013 - 18:33

K De Boer:

Hoi Allemaal.
    Mailtjes goed ontvangen en erg leuk.Zo zien wij ook nog eens wat en we genieten met jullie mee.
    Erik zijn telefoonnummer werkt naar Nederland wel maar niet naar Amerika want dan krijgen wij steeds de melding dat het nummer niet meer in gebruik is
    Tsenpo heeft iedere nacht bij onms geslapen en geeft om 5 uur s morgens geen kik als de krant in de bus gedaan wordt.Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje en wil woensdag naar de oogarts.
    Nogmaals mailtjes zijn erg leuk en wij reizen met jullie mee.

Wil Klaas en Tsenpo.

• 27 Juli 2013 - 20:07

Tom, Theo En Lianne:

Hallo Amerika-gangers,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen en mee te beleven wat jullie allemaal doen. Wat een raar idee dat het daar nu vrij koud is. Toen wij 2 jaar geleden in Florida waren in dezelfde tijd was het bloedheet en ook nu in Nederland zitten we elke avond buiten en genieten van een echte zomer ( sorry Cisca kon het niet laten dit toch even te melden). Hopelijk wordt het bij jullie ook wat warmer. Groetjes uit Lisse.

• 28 Juli 2013 - 13:33

Jose:

Hoi lieve buurtjes
    Ja wij zijn weer thuis en jullie hebben nog een geweldige tijd voor de boeg,die verhalen zijn echt heel leuk en ben benieuwd na de rest wat jullie allemaal gaan doen ,o ja Cisca ik had je al weer even niet gezien maar wat ben jij nog veel afgevallen complimenten hoor ben trots op je,
    ik kan niet wachten op de volgende verhalen en foto;s we missen alleen Erik op de foto's
    Groetjes aan iedereen bij jullie