Rondleiding Vaticaanstad - Reisverslag uit Rome, Italië van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Rondleiding Vaticaanstad - Reisverslag uit Rome, Italië van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Rondleiding Vaticaanstad

Blijf op de hoogte en volg Cisca

25 Juli 2014 | Italië, Rome

's Ochtends na het ontbijt lekker in de buurt rondgeslenterd en om 13:30 melde we ons bij de groep voor het Vaticaan.
De rondleiding was top!
Onze Nederlandse gids Loes heeft ons een 3 uur durende rondleiding gegeven in het Vaticaan en bracht dit met veel ironie en humor.
Het was al behoorlijk drukt hoewel Loes aangaf dat het zeker niet één van de drukste en warmste dag was.
Terwijl er toch nog een behoorlijke rij bij het Vaticaan voor de kassa stond te wachten.

Toen we binnenkwamen moest je eerst door een detectiepoortje en je mobiel e.d. moesten op een lopende band die door een scan ging. Veel hadden we niet mee omdat er niet gefotografeerd mocht worden en grote tassen waren verboden.
De gids vertelde vanaf het begin tot aan het heden, heel indrukwekkend. In de Sixtijnse kapel vind je Michelangelo’s meesterwerk, het mooie plafond en de fresco's, in de kapel mag niet gesproken worden, toch is het een herrie van jewelste omdat de priesters constant silencio! schreeuwen.
We zijn in de Necropolis geweest die onder het de St. Pieter ligt met de graven van de pausen en natuurlijk in de Sint Pieter, binnen in deze enorme kerk vind je kapellen en altaren, allemaal rijk versierd. Blikvanger in de kerk is het pauselijk altaar onder het grote baldakijn van Bernini.
Ik kan iedereen een rondleiding aanbevelen.

N.b. Op het terrein (en door heel Rome) vind je waterfonteintjes, hier kan je flesje water vullen, het water is schoon en goed te drinken.