Etia, Sitia, Elounda en Kato Zakros - Reisverslag uit Etiá, Griekenland van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Etia, Sitia, Elounda en Kato Zakros - Reisverslag uit Etiá, Griekenland van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Etia, Sitia, Elounda en Kato Zakros

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

05 Juni 2015 | Griekenland, Etiá

05-06-2015 : Etia, hier liggen de restanten van het oude Venetiaanse dorp Etia. Ooit woonden er in het dorp bijna 600 mensen. Nu zijn de huisjes in het dorp tot ruïnes vervallen, de straatjes en steegjes zijn leeg. Een mooie kerk die ze aan het restaureren zijn, aan de buitengevel hangt een bijenkorf. Deze bijenkorven kom je in de bergen heel veel tegen.

06-06-2015 : Sitia, is een havenplaats in het oostelijk deel van het Griekse eiland Kreta. Even hier rondgelopen en aan de haven een lekker kopje espresso en capucino gedronken. Hier ook nog even wat boodschapjes gehaald en de mensen staan aan de weg je te begroeten! Erg leuk.

07-06-2015 : Elounda, is bekend geworden doordat de tv-serie "Who pays the ferryman" hier is opgenomen, maar daar vind je niets meer van terug. Het is een gezellig, levendig plaatsje aan de kust en ligt tegenover het schiereiland Spinalonga. In Elounda hebben we de boot naar Spinalonga genomen (het lepraeiland) we hebben ongeveer 2 uur rondgelopen en geklauterd voor de mooie uitzichten, dan heb je het ook wel gezien. De boot terug duurde een half uur en in de haven lekker wat gegeten en gedronken.

08-06-2015 : Kato Zakros, ligt aan kust en in het omringend gebied zijn er talrijke waterbronnen en archeologische vondsten gedaan, precies achter het strand van kato Zakros liggen de resten van een Minoïsch paleis, we hebben ons de moeite genomen om dit te bekijken en dat was zeker de moeite waard! Je kan ook een wandeling door de kloof der doden ook wel "Dodenvallei" genoemd maken, op slippertjes en zonder drinken zijn we hier maar niet aan begonnen anders liggen we er ook straks in. Wel even lekker aan het stand vertoeft en heerlijk gegeten.

• 13 Juni 2015 - 10:41

Marian:

Mooie foto's... en herkenbare Griekse blauwe luchten....