Ierapetra - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Ierapetra - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Ierapetra

Door: Cisca de Boer

Blijf op de hoogte en volg Cisca

11 Juni 2015 | Griekenland, Iraklion

11-06-2015 ; Ierapetra, is een stadje gelegen aan de zuidkust. Het is niet alleen de meest zuidelijke stad van Kreta, maar ook van Griekenland en Europa.
's Morgens voor dat we weggingen, ging het dak van de auto niet meer open, we zagen al dat hij aan één kant uit de rails was gelopen. We vroegen bij terugkomst aan Hans of hij naar het verhuurbedrijf wilde bellen. Wat schetst onze verbazing, ze hadden zelf al gebeld! Onze huurauto moest gekeurd worden en of hij 's avonds omgeruild mocht worden, of dat een probleem was? Nee hoor! Kregen we een beter/duurder model voor de laatste dagen, opgelost!

12-06-2015 ; De grot van Zeus, we zijn naar het noorden gereden nabij het dorp Psichro daar bevind zich de grot van Zeus. Vanaf de parkeerplaats is er een wandelpad naar boven die naar de grot van Zeus leid. Dit wandelpad is redelijk stijl dus mocht je de wandeling willen doen dan moet je goed ter been zijn en duurt ongeveer 15 tot 20 minuten, na 10 minuten ben ik afgehaakt en naar beneden gelopen, Erik ging door. De grot stelde volgens hem niet veel voor. Daarna terug gereden naar het Homo Sapiens Museum, dat was behoorlijk lachwekkend. Er stonden wat hutjes met spulletjes e.d. De man bij de kassa was nog de leukste, ik mocht gratis naar binnen en Erik moest € 6 betalen! Er waren wel mooie windmolens en het uitzicht boven was adembenemend.

• 13 Juni 2015 - 10:44

Marian:

Wat een leuke auto!!

Goed dat je niet meegegaan bent naar de grot van Zeus.....ook niks voor mij die steile wandelingen...
    Geniet nog lekker!! Is het erg warm?