1e dag en aankomst in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Cisca Boer - WaarBenJij.nu 1e dag en aankomst in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

1e dag en aankomst in Rome

Blijf op de hoogte en volg Cisca

21 Juli 2014 | Italië, Rome

Met een half uur vertraging gingen we om 14:00 de lucht in met Alitalia en na 2 uur vliegen kwamen we aan op Fiumicino Airport (Leonardo da Vinci) en daar stond onze ophaalservice al klaar, na een rit van een half uur kwamen we in Rome aan, tip: niet zelf rijden alleen als je levensmoe bent (wat een chaos). Gelukkig zonder kleerscheuren werden we afgezet bij onze B&B Castellani A San Pietro waar we ontzettend vriendelijk werden ontvangen. De koffers werden gelijk overgenomen en we kwamen in een oase van rust terecht (in the green room) perfect!

Na ons geïnstalleerd te hebben gingen we de buurt verkennen. Leuke straatjes, genoeg restaurantjes en winkeltjes en Paus Franciscus is onze buurman. Het Vaticaan is overdag al behoorlijk mooi om te zien maar 's avonds met verlichting is het heel indrukwekkend.

Na een lichte maaltijd en moe van de reis kwamen we weer aan bij onze B&B, geen buitengeluiden, heerlijke kamer met airco en een goed bed.

Trusten.