Hop on hop off bus in de regen - Reisverslag uit Rome, Italië van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Hop on hop off bus in de regen - Reisverslag uit Rome, Italië van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Hop on hop off bus in de regen

Blijf op de hoogte en volg Cisca

22 Juli 2014 | Italië, Rome

Na een voortreffelijk ontbijtje (vers fruit, sap, tosti en koffie) kochten we tickets voor de hop on hop off bus voor een city sightseeing door Rome.

De rit begon in goed weer en we hadden d'r zin aan. Bij de haltes stonden al verkopers met paraplu's en plastic regencapes voor 5 euro, toen hadden we al nattigheid moeten voelen en ja hoor na 3 minuten begon het te regenen, omdat we vooraan zaten hadden we het scherm dat nog de meeste regen tegenhield maar toen het harder ging regenen gingen veel mensen naar beneden, wij niet natuurlijk, Hollanders zijn regen gewend. Toen de regen stopte kwam er een Japans stel naast ons zitten, omdat ik een handdoekje meehad kon ik voor hun de stoelen afdrogen, we hadden gelijk vrienden voor het leven, er werd diep voor ons gebogen en we moesten op de foto, ik heb toen ook maar een foto gemaakt, misschien zien we ze nog....sayonara!

Na een rondje in de bus stapte we uit bij de Spaanse trappen, jammer genoeg stond er beneden en boven stellages i.v.m. restauratiewerkzaamheden er kon dus geen mooie foto genomen worden van het geheel, toen op weg naar de Trevifontein, deze werd jammer genoeg geheel gerestaureerd, in een lange rij mocht je even langs lopen maar stoppen voor een foto mocht niet tja, hier ook geen mooie foto van.
We hebben wel een heerlijk pilsje genomen!
Daarna zijn we door de straten naar het Hard Rock Cafe gelopen, dat is onze traditie in iedere stad.

Ook nu weer verkopers van houtwerk, schilderijtjes en ander prullaria. Sommige hielden het onder je neus om maar te verkopen, heel vervelend. In een winkeltje twee goedkope paraplu's gekocht en toen weer met de bus naar de B&B en in het zelfde straatje lekker gegeten en wat gedronken, weg uit de drukte.

Op naar dag 3.....