Met de bus naar de wijk Trastevere / het Colosseum - Reisverslag uit Trastevere, Italië van Cisca Boer - WaarBenJij.nu Met de bus naar de wijk Trastevere / het Colosseum - Reisverslag uit Trastevere, Italië van Cisca Boer - WaarBenJij.nu

Met de bus naar de wijk Trastevere / het Colosseum

Blijf op de hoogte en volg Cisca

23 Juli 2014 | Italië, Trastevere

We besluiten om met de bus naar de wijk Trastevere te gaan, het weer is vandaag goed maar we hebben geen zin om het hele eind te lopen.

We zijn nog een beetje vroeg, alles moet nog even op gang komen en de winkeltjes worden net geopend. Het zijn hele leuke straatjes waar je doorheen loopt, het lijkt een beetje op de Jordaan in Amsterdam.
Ik denk dat het in de avond heel gezellig is met al die eettentjes maar nu is het erg stil.
Na wat rondgelopen te hebben besluiten we de rivier de Tiber over te steken om richting het Colosseum te gaan.

Hier is het behoorlijk druk, we besluiten geen ticket te kopen maar er gedeeltelijk omheen te lopen er is genoeg te zien. Er staat een behoorlijke rij om naar binnen te mogen en het zonnetje schijnt behoorlijk.
We worden niet goed van de verkopers die met flesjes water, zonnehoedjes en paraplu's (nu tegen de zon) lopen te zeulen.

Omdat het zonnetje goed schijnt en er weinig tot geen schaduw is gaan we met de metro weer richting onze B&B, we halen wat boodschapjes en droge koekjes omdat Erik toch nog niet helemaal lekker is.
Hij kruipt lekker z'n bedje in en ik ga aan de slag met het reisverslag.

We zien wel wat we eten, morgen krijgen we een rondleiding in Vaticaanstad, we zullen toch wel van het toilet van de paus gebruik mogen maken? Ben benieuwd of er een schoteltje staat.

Caio....

• 24 Juli 2014 - 14:36

Wil En Klaas:

Fijn dat jullie al een behoorlijk wat gezien hebben en een rondleiding door het Vaticaan krijgen en ik hoop dat Erik weer een beetje opgeknapt is ofschoon een keer goed schoon schip maken ook geen kwaad kan.
    Tsenpo heeft het ook goed en loopt je moeder maar achterna de tuin in en uit want daar is het lekker koel door de wind voor de rest gaat het hier zijn gangetje en is Cocky net de deur uit die plotseling voor onze neus stond en wij doen verder niets meer vandaag.
    Rick is van zijn werk door naar Iris dus wij hebben wollewaf tot vanavond laat.
    Maak er nog twee fijne dagen van in Rome en ga dan de komende 14 dagen van de natuur genieten
    mooi weer en een fijne reis

groetjes Wil en Klaas